2 Ocak 2014 Perşembe

TAHİNLİ KÖZ KAPYA BİBER SALATASI




Öncelikle yeni yılın herkese mutluluk , huzur , sağlık getirmesini diliyorum. Malum havalardan dolayı eşimin hastalığı , oğlumun hastalığı ve yılbaşı telaşı derken blogumu ihmal ettim. Yanda ki meze hem değişik hem de lezzetli. Ben kapya (kırmızı) biberleri yazdan közleyip kaldırdığım için elimde fazlasıyla mevcut. Yılbaşında da bu meze soframızda ki yerini aldı. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun.







TAHİNLİ KÖZ KAPYA BİBER SALATASI

Malzemeler;

. 3-4 adet közlenmiş ve irice doğranmış kapya biber,( Kırmızı biber)
. 2 yemek kaşığı tahin,
. 2 yemek kaşığı süzme yoğurt,
. 2 diş dövülmüş sarımsak,
. 1/2 limon suyu,
. 1 yemek kaşığı zeytin yağı,
. tuz,

Yapılışı,

. Közlenmiş kapya ( kırmızı) biberleri irice doğruyoruz. Tahin, tuzda dövülmüş sarımsak , limon suyu , zeytinyağı ve süzme yoğurdu karıştırıp kapya ( kırmızı) biberleri ilave ediyoruz.
. Güzelce karıştırıp tuzunu kontrollü bir şekilde ilave ediyoruz.( Malum sarımsaklarımızda tuzlu olduğu için.)
. Servis tabağına alp afiyetle yiyoruz:))


2 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık....canım geçenlerde katkat poğaça tarıfını not etmıstım denedım harıka oldu...sayfamda yayınladım...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  2. Böyle lezzetleri hep denemek istiyorum ama evdekiler beğenir mi acaba korkusuyla yapamıyorum. Ama bir gün mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor. :)

    YanıtlaSil