23 Aralık 2013 Pazartesi

PİRİNÇ UNLU POĞAÇA



Bu poğaçalar fırından çıktığı gibi tüketildi. O yüzden elimdeki tek resim çok net olmayan yanda ki görüntü. Ben iç harcının yarısını mantarlı kaşarlı yaptım. Diğer yarısını peynirli dere otlu. Seçim sizin. Ne arzu ederseniz onu ilave edin. Çok pratik ve çok lezzetli poğaçamızın tarifine geçelim.








PİRİNÇ UNLU POĞAÇA

Malzemeler;
. 1 paket margarin ( Ben terem yağ kullandım. Oda sıcaklığında)
. 1 çorba kasesi yoğurt,
. 2 yemek kaşığı pirinç unu,
. 1 çay bardağı sıvı yağı,
. 1 paket kabartma tozu,
. 1 çay kaşığı tuz,
. Aldığı kadar un,

İç malzemesi; Dilediğiniz bir iç,

Üzeri İçin; Yumurta sarısı, çörek otu ya da susam.( Ben tercih etmediğim için kullanmadım.)

Yapılışı,

. Un hariç tüm malzemeleri karıştırma kabına alalım. Ununu kontrollü bir şekilde ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur olana kadar yoğuralım. İç harcını koyup midye şeklinde katlayalım.
. Yağlanmış fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürelim. Dilerseniz çörek otu ya da susam serpip 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.

Mantarlı İç harcın hazırlanışı; Mantarları yıkayıp kurulayıp küçük küçük doğruyoruz. 2 yemek kaşığı zeytin yağında sularını salıp çekene kadar kavuruyoruz. Az biraz tuz ilave ediyoruz. Soğumaya bırakıyoruz. Bu arada kaşarı rendeliyoruz. Soğuyan mantarla karıştırıyoruz. Hamurumuzun içerisine harcımızdan koyup midye şeklinde kapatıyoruz.

Afiyet Olsun.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder