20 Aralık 2013 Cuma

KAT KAT KATMER POĞAÇA






Bu aralar hamur işine öyle böyle değil feci mi feci bir düşkünlüğüm var. Baktım akşam çayın yanına bir şey kalmamış, bende hem gözümüzü hem de midemizi bayram ettirmek için ne zamandır aklımda olan bu lezzetli poğaçaları yaptım. Oğluşumla beraber yapınca lezzeti daha da arttı. :))






KAT KAT KATMER POĞAÇA

Malzemeler;

Hamuru İçin;
. 1 su bardağı ılık süt,
. 1/2 su bardağı ılık su,
. 1/2 su bardağı sıvı yağı;
. 1 paket instant maya,
. 2 yemek kaşığı toz şeker (silme olacak.)
. 1 tatlı kaşığı tuz,
. Aldığı kadar un ( Benim su bardağım normal boyuttan biraz küçüktü. 4,5 bardak tam geldi.Lütfen kontrollü ekleyin.)

Arası İçin; Eritilmiş tereyağı,

İç Malzemesi İçin; Beyaz peynir ve maydanoz,

Üzeri İçin; Yumurta sarısı,

Yapılışı;
. Süt , su ve mayayı yoğurma kabına alıp üzerine toz şekeri ilave edip karıştırıyoruz.
. Sıvı yağı ve tuzu ilave edip kontrollü bir şekilde ele yapışmayacak hamur kıvamına gelene kadar un ilave ediyoruz.
. Hamurun üzerine nemli bez örtüp mayalanması için yaklaşık 45 dakika bekliyoruz.

. Mayalanan hamuru 2 eşit parçaya bölüyoruz.
. İki parçanın her birini rulo şeklinde yapıp resimde görüldüğü gibi 8 eşit parçaya bölüyoruz.
. 8 eşit parçayı da tatlı tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Aralarına eritilmiş tereyağı sürerek son parçaya kadar üst üste diziyoruz.
. En üst parçaya yağ sürülmeyecek.
. Bu şekilde buzdolabında katların aralarında ki yağlar donana kadar bekletiyoruz.



. Buzdolabından çıkarıp yandaki resimde görüldüğü gibi 8 parça üst üste dizilen hamurları tek bir hamur olacak şekilde açıyoruz.
. Açtığımız hamuru 16 parça olacak şekilde sigara böreği gibi kesiyoruz.
. Uç kısımları peynirli maydanozlu karışımdan koyup rulo şeklinde sarıyoruz.
. Fırın kağıdı serili olan tepsiye dizip üzerine yumurta sarısını sürüyoruz.
. Tepside de yaklaşık bir saat mayalanmasını bekliyoruz. (Benim vaktim yoktu. 30 dakika beklettim.)

. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

. Aynı işlemleri ikinci hamur içinde yapıyoruz.

. Milföy hamuru gibi ağızda dağılan , yemeye doyamayacağınız poğaçanız hazır.



Afiyet olsun.


1 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık...nefıs gorunuyor...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil