13 Kasım 2013 Çarşamba

KREMALI POĞAÇA










Uzun zamandan beri ağızda dağılacak , mayalı olmayacak, kıyır kıyır , eski anneanne poğaçası tarifi aramakla meşguldüm. Bunu bulana kadar çook poğaça tarifi denedim. Hepsi çok güzeldi. Ama bu benim, eşimin, gelen misafirlerimin , annemin herkesin favorisi oldu. Şiddetle tavsiye olunur.
Bana gelip bu poğaçayı yiyip tarif almadan giden olmadı henüz. Ben o kadar diyeyim:))









KREMALI POĞAÇA

Malzemeler,

. 200 gram yumuşak tereyağı,
. 1 kutu krema,
. 1 çay bardağı yoğurt,
. Yarım çay bardağı sıvı yağı,
. 2 tane yumurta, ( 1 tanesi tam 2. yumurtanın akı içine sarısı dışına),
. 1 paket kabartma tozu,
. 1- 1,5 çay kaşığı tuz,
. Aldığı kadar un,

İç Malzemesi,

. 1 kase beyaz peynir,
. Dereotu,

Yapılışı;

. Bütün malzemeleri karıştırıp unu kontrollü bir şekilde ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
. Mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp iç harcını koyup yuvarlıyoruz.
. Fırın kağıdı serdiğimiz tepsiye dizip üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürüyoruz.
. 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet Olsun.

Not: Tarif Yemek Bir Aşk sitesinden alınmıştır.













4 yorum:

  1. Nefis gözüküyor,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Canan Hanım.

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık Çok nefis bir görüntüsü var selam ve sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım poğaçaya nefis görünüyor ellerinize sağlık.
    Takipteyim
    Bana da uğrarsanız sevinirm :)
    http://modadusleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil