19 Ekim 2013 Cumartesi

ZEYTİN YAĞLI TAZE FASULYE




Hayırlısıyla bir bayramı daha geride bıraktık.
Gerçi benim oğlum hasta oldu ve ben bu bayramdan bir şey anlayamadım ama olsun.

Hepimizin evinde mutlaka pişer taze fasulye. Ben bu yaz zeytin yağlısını pek bir sık yaptım. Misafir sofralarımda , çay saatlerinde ılık olarak hep yerini aldı. Afiyet olsun.









ZEYTİN YAĞLI TAZE FASULYE


Malzemeler;

. 500 gram taze fasulye,
. 2 adet büyük boy domates,
. 1 adet orta büyüklükte soğan,
. 1,5 - 2 çay bardağına yakın su,
. 1,5 çay bardağı zeytin yağı,
. 2 çay kaşığı tuz,
. 2  tatlı kaşığı toz şeker,

Yapılışı,

. Yıkayıp süzdüğümüz taze fasulyeyi ayıklayıp , ortadan uzunlamasına bölüyoruz.
. Soğanı ve domatesi minik minik doğruyoruz.
. Yayvan bir tencereye önce zeytin yağını döküp daha sonra fasulyeleri ve diğer malzemeleri ekleyip güzelce karıştırıp harmanlıyoruz. En son suyunu koyup fokur alana kadar orta ateşte daha sonra kısık ateşte fasulyeler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
. Tuzu ve şekerini ben ocağa koymadan kontrol ediyorum. Ben şekerli seviyorum. Siz şeker miktarınızı damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
. Bizde ılık olarak tüketiliyor. Siz arzu ettiğiniz şekilde sıcak ya da soğuk olarak servis edebilirsiniz.


1 yorum:

  1. Elinize sağlık nefis görünüyor takipçilerimin arasındamıydınız siz daha önce sanki öyle hatırlıyorum selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil