2 Ekim 2013 Çarşamba

ARNAVUT MANTISI - BOŞNAK MANTISI - RUMELİ MANTISI



Merhabalar,

Bugün sevgili halam bana "Seda sen nerelisin ?" diye sordu. İç Anadolu , Karadeniz, Ege Akdeniz, Antep her yörenin yemeği pişer bizim evde ve misafir sofralarımızda. Oysaki aslen Arnavut olan ben mutfağa düşkün olmadığım bekarlık dönemlerimde asla değişik tatlar, değişik mutfaklar sevmezdim. Her mutfağın kendine has lezzetleri olduğunu keşfedince her yerli oldum. Ama halamın sorusu içime oturmuş olacak ki hemen bizden bir tarifi paylaşmak istedim sizlerle.



ARNAVUT MANTISI,

Malzemeler,

. 700-800 gram un,
. Ilık su,
. Tuz,

İçi İçin;
. 300 gram kıyma,
. 2 tane kuru soğan,
. tuz , karabiber,
. Ara katları yağlamak için bir paket eritilmiş margarin;

Üzeri İçin;

. Sarımsaklı yoğurt,


Yapılışı;

. Yemeklik doğranan soğanı, tuzu, karabiberi ve kıymayı karıştırıp iç harcımızı hazırlıyoruz.
. Un, tuz ve ılık suyla yumuşak bir hamur elde edip 15 - 20 dakika dinlenmeye bırakıyoruz.
. Dinlenen hamuru 8 eşit bezeye ayırıyoruz.


. Bu bezeleri tabak büyüklüğünde açıp her bir bezenin arasına eritilmiş ılık margarinden sürüyoruz.

. Aralarda kenarlardan çekerek 8 bezeyi bitirene kadar aynı işlemi yapıyoruz.

. Son bezeyi bitirince üzerine yağ sürüp masaya ters çeviriyoruz. Kenarlarından çekerek çok inceltmeden hamurumuzu büyütüyoruz.

. Hamurdan iri kareler kesip içine harcı koyup mektup şeklinde kapatıp tepsiye ters ve sıkı sıkı yerleştiriyoruz.

. 200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

. Sıcakken üzerine sarımsaklı yoğurt ile servis yapıyoruz.

. Afiyet olsun.




 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                            
 
 
 
 

4 yorum:

  1. boşnak restoranında hep yiyorum da yapmak kısmet olmadı
    ellerine sağlık çok güzel görünüyoor

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık.Hiç yemedim tarif çok hoşuma gitti . ilk fırsata deneyeceğim İnşaALLAH sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/canım merhaba.ellerıne sağlık.mantı harıka olmuş.sayfanı bugun kesfettım.sayfama ekledim.tatırlerının takıpcısıyım. bende beklerım sayfama.sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil