20 Eylül 2013 Cuma

KENDİNİ LOKMA TATLISI SANAN BULGUR KÖFTESİ




                  KENDİNİ LOKMA TATLISI SANAN BULGUR KÖFTESİ




Merhabalar,

Geçen gün oğlumu uyutunca kendimi doğruca mutfağa attım.
Ara sıra benim de terapiye ihtiyacım oluyor. Yorgunluğumu daha çok yorularak attım mı? Evet. Mutfağımda 1 saat geçirince motive oldum mu? O da evet. Kendini lokma tatlısı sanan bu bulgur köftesini et yemeklerinin yanında mutlaka deneyin denerim. Hemen tarifime geçiyorum.
Deneyenlere şimdiden afiyet olsun.




Malzemeler;


Bulgur Köftesi İçin;

. 1 su bardağı köftelik bulgur,
. 1 su bardağı sıcak su,
. 1 su bardağından bir parmak eksik un,
. 1 yumurta,
. 1 tatlı kaşığı kimyon,
. tuz, karabiber

Kızartmak İçin;

Sıvı yağı,

Sosu İçin;

. 2-3 diş sarımsak,
. 1,5 su bardağı yoğurt,
. 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ da eritilmiş kuru nane,

Yapılışı,

. 1 su bardağı köftelik bulguru ağzı kapaklı kabımıza alıyoruz. Üzerine 1 su bardağı sıcak su döküp bulgurların şişmesi için kapağı kapatıp beklemeye alıyoruz.

. Şişen bulgurların içerisine tüm malzemelerimizi ekleyip iyice yoğuruyoruz.

. Elimizi yağlayıp köftemizden ceviz büyüklüğünde toplar kopartıp yuvarlıyoruz.

. Hazırladığımız köfteleri önce kaynamış tuzlu suda 6-7 dakika haşlıyoruz.

. Bir tencerede sıvı yağımızı kızdırıp haşlanmış köftelerimizi süzerek içerisinde kızarana kadar kızartıyoruz.

Sosu İçin; Sarımsaklarımızı tuzla dövüp yoğurtla karıştırıyoruz.  Köftelerimizin üzerine sıvı yağda yaktığımız naneleri döküyoruz. İstediğimiz şekilde sıcakken servis yapıyoruz.



. Gerçekten harika bir lezzet. Denemenizi tavsiye ederim.

Sevgiler,
.


1 yorum:

  1. kendini lokma tatlısı sanan diye okuyunca, bulgurlu bir tatlı mı dedim önce :))
    Nefis görünüyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil