27 Ocak 2013 Pazar

YEŞİL MERCİMEK SALATASI

Herkese Merhaba,

Artık nereden başlayıp ne yazacağımı şaşırıyorum. İstemedende olsa araya zaman koymak zorunda kalıyorum. Bebişim artık iyice büyüdü. 38 + 3 bugün bitiyoruz. Sezaryen isteseydik şayet bebişimiz aramıza katılmış olacaktı. Normal doğum istediğimiz için bebişim ne zaman isterse o zaman gelecek. Gerçi ben 40 haftalık olarak doğmasını istiyorum. Ama babamız çok sabırsız. O biran önce doğsun istiyor. Allah benim gibi hamileliğin son evresini yaşayan arkadaşlarımızın hepsine güç kuvvet versin.


Yeşil Mercimek Salatası,

Malzemeler,

. 1 su bardağı yeşil mercimek,
. Yarım su bardağı pirinç,
. 3-4 adet yeşil soğan,
. 1 adet orta boy kuru soğan,
. Yarım demet maydanoz,
. Yarım demet dereotu,
. 5-6 yemek kaşığı zeytin yağı,
. 1 tatlı kaşığı sumak,
. 1 silme yemek kaşığı tuz,
. 1 adet limon,

Yapılışı;

. Pirincimizi sıcak tuzlu suda yarım saat bekletelim. Daha sonra haşlayalım.
.Başka bir tencerede yeşil mercimeklerin üzerini geçecek kadar su koyup mercimekler dağılmayacak şekilde haşlayalım.
. Kuru soğanı çok ince bir şekilde doğrayalım.
. Yeşillikleri ince ince doğrayalım.
. Bütün malzemelerimiz büyükçe bir kabın içerisine koyup, baharatlarımızı, zeytin yağını, limonu  ilave edelim. İyice harmanlayalım.
. Servis tabağına alıp , soğuduktan sonra servis edelim.

Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. merhabalar.mercimek salatasını bu sekilde hiç denememiştim.harika oldu.sevgiler hülya ....

    YanıtlaSil