22 Aralık 2012 Cumartesi

MİLFÖY HAMURUNA SARILMIŞ , ISPANAKLI, BAGET TAVUK


Herkese Merhaba,

Çok fazla yazamadığım için yapıp fotoğrafladığım her şey birikiyor. Geçenlerde üşenmedim koca göbişimle pazara gittim. Çıldırdım. Her şey gözüme o kadar taze göründü ki. Tabi farkında olmadan abartmışım. Artık son demlerini yaşayan ıspanağımız vardı dolapta. Ispanağın her türlüsünü çok severim ama o yıkaması olmasa. Eeee artık 8. ayın içinde olduğumdan ayakta da çok kalamıyorum ama madem aldım bir kere bari klasik bir şey olmasın , zahmetine değsin dedim. İnanın lezzeti harika olan bir yemek tarifi vereceğim size. Bizim evde hemen tükendi ve ilk fırsatta yeniden yapılacaklar listesine eklendi.
Şiddetle tavsiye olunur. Afiyet olsun.


MİLFÖY HAMURUNA SARILMIŞ , ISPANAKLI, BAGET TAVUK

Malzemeler,

. 8 adet orta irilikte baget tavuk,
. 8 adet kare milföy hamuru
. 600 - 700 gram ıspanak,
. 1 adet kuru soğan,
. 2 adet domates (Rendelenmiş),
. Tuz, karabiber,
. 1 adet yumurta sarısı,
. 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,



Yapılışı,

. İlk olarak güzelce yıkanan ve derilerinden ayırdığımız baget tavukları bol suda yaklaşık 30 - 40 dakika haşlıyoruz. [Ben suyuyla şehriye çorbası yaptım.)

. Ispanaklarımızı 3-4 su yıkayıp yemeklik doğruyoruz ve 10-15 dakika sirkeli suda bekletip suyunu iyice süzüyoruz.

. Bu arada  kuru soğanımızı küçük küçük doğruyoruz. Tencereye zeytinyağını alıp üzerine soğanı ilave edip kısık ateşte kavuruyoruz. Üzerine 2 adet rendelenmiş domatesi , tuzu ve baharatları ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.

. Son olarak ıspanağı ekleyip 1-2 dakika daha kavurma işlemine devam ediyoruz. Üzerine çok az su ilave edip , ıspanaklar suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

. Milföy hamurlarını merdane yardımıyla büyütüyoruz. Tavuğu bir köşesine yerleştirip , üzerine ve içerisine ıspanaklı harçtan yerleştiriyoruz. ve mektup şeklinde kapatıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyoruz.

. Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derece önceden ısıtılmış fırında milföylerin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

. Sıcakken servis ediyoruz.

Afiyet olsun.

Not: Ben her bir kişiye 2 adet servis ettim. Siz kişi sayınıza ve servis etmek istediğiniz adede göre hazırlayabilirsiniz. Özellikle çocuklara çok cazip geliyor.

.





4 yorum:

  1. Ohh tam bir misafir yemeği .. Ellerine sağlık ..Harika görünüyorlar.!

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten dediğin gibi Simgeciğim. Çok teşekkür ederim.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. milföylü tavuk hem şık hemde çok leziz oluyor,eline sağlık seda'cım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık çok güzel görünüyor.Bende sizi bloğuma bekler , çalışmanızda başarılar dilerim.
    http://jakopapaganbakimi.blogspot.com

    YanıtlaSil