6 Aralık 2012 Perşembe

FIRINDA ETLİ PATLICAN YEMEĞİ


Merhaba,

Gördüm ki yemeklerim pasta, poğaçadan daha çok ziyaretçisi var o zaman siz değerli takipçilerime gerçekten çok lezzetli bir yemek tarifi daha vereyim dedim. Lezzeti kadar görüntüsüde çok güzel bir yemek oluyor.

Bu arada bebişimi merak edenlere bebişim çok şükür büyümeye devam ediyor. Bugün 31 haftalık oldu. Eşyaları yavaş yavaş yavaş gelmeye başladı. Benim hala şişmelerim olmadı ancak ayakta çok kaldığımda ciddi sancım oluyor.

Bizi takip eden herkese çok teşekkür ediyoruz.



Fırında Etli Patlıcan Yemeği



Malzemeler,

.300 - 400 gr dana kuşbaşı et,
. 4 adet ince uzun patlıcan,
. 2 adet orta boy patates,
. 1 adet orta boy kuru soğan,
. 2-3 diş sarımsak,
. 3-4 adet sivri biber,
. 1 yemek kaşığı biber salçası,
. 2 adet domates,( Ben yazın hazırladığım domates sosumdan 4 yemek kaşığı kadar koydum.)
.Tuz, kekik,



Yapılışı;

. Patlıcanları alacalı soyup küp küp doğruyoruz. Yaklaşık 40-45 dakika tuzlu suda bekletiyoruz.
. Çelik tencereye etimizi koyup suyunu salıp çekene kadar yaklaşık 40 dakika kadar pişiriyoruz.
. Pişen etimize rendeleyip suyunu süzdüğümüz kuru soğanı, sarımsağı ekleyip kavuruyoruz. Daha sonra domates ve biber salçasını ilave ediyoruz.
.Sırasıyla küçük küçük doğradığımız sivri biberi, küp küp doğranan patatesi , tuzlu suyunu süzüp iyice kuruladığımız küp şeklinde ki patlıcanımızı ekleyip 3-4 dakika kadar daha kavurup, son olarakta biraz su , tuz ve karabiberini ilave edip patates ve patlıcanlar tam pişmeden yaklaşık 30-35 dk. pişiriyoruz.

. Yemeği borcama alıp 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika fırınlıyoruz. Suyu az gelirse yine domates rendesi ve biber salçasını sıcak suyla karıştırıp ilave edebilirsiniz.

Deneyen herkese afiyet olsun.


 
 
 
 
 
 
 
 

3 yorum:

  1. Çok leziz görünüyor.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Patlıcanı çok severim eline sağlık...Bloğunu izlemeye aldım mutlu hafta sonu dilerim..

    YanıtlaSil