16 Mayıs 2012 Çarşamba

BROKOLİ ÇORBASI


Merhaba,

Misafirlerim gitti. Biraz dinlenebildim ve mutfakta aldım soluğu.

Havaların soğumasıyla bende vitamin deposu olan brokoli çorbası yapmaya karar verdim.

Deneyen herkese afiyet olsun.





BROKOLİ ÇORBASI

Malzemeler,

. 500 gram brokoli,
. 1adet orta boy patates,
. 1 adet kuru soğan
. 2 Çorba kaşığı tereyağı,
. 1-1,5 Çorba kaşığı un,
. 2 - 3 Bardak süt
. Dereotu,
. Tuz,


Yapılışı;
. Brokoliyi, soğanı ve soyulmuş , yıkanmış patatesi üzerini geçecek kadar su ile haşlayıp , süzelim. Suyundan 2-3 bardak kadar ayıralım.
. Diğer tarafta tereyağı ile unu kavuralım. Beşamel sosumuz hafif pembeleştikten sonra brokolilerimizi , patatesi ve haşlanış soğanı ekleyelim ve yavaş yavaş sütü ilave edelim. Tüm sebzelerimiz haşlandığı için yeteri kadar yumuşamış ve parçalanmış olacak.
. Ayırdığımız suyumuzu da çorbamızın kıvamını ayarlayarak ekleyelim. Çok yoğun ya da çok sulu olmamalı.
. Tuzu ilave edip, blenderdan geçirelim.Ben ağzıma brokoli tanelerinin gelmesini sevdiğim için çok ezmedim.
. İyice kaynadıktan sonra sıcakken kaselere alıp üzerini dereotu ile süsleyelim.

Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. karnım acıkmışken bu güzel çorbayı görmem hiç hoş olmadı çünkü yapacak beceriye sahip değilim :)) ellerine sağlık pek lezzetli duruyor.

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım. Sevgiye kalın.

    YanıtlaSil
  3. bende yapıyorum bu çorbadan. ellerine sağlık. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere
    www.babuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil