7 Nisan 2012 Cumartesi

SODALI DAMLA ÇİKOLATALI KEK















Havalar ısınınca çocuklar gibi şen bir hal alıyorum. İstanbul'un kalabalığından yavaş yavaş kaçmaya başladık bile. Bu cumartesi benim canım mangal isteyince biricik kocacığımla soluğu Polonezköy'de aldık. Kitap okudum. Toprağa basıp elektriğimi boşlattım. Güzelce zararlı şeyler yedim ve çok dinlendim.Temiz havaya da alışık olmayınca bir de hava çarptı sanırım. Eve gelip direkt yattım. Eşimin saçlarımı okşamasıyla uyandım. Annem aramış yarın teyzemler'e çağırmış. Bu fırsatı kaçıramazdım.Fırladım hemen yataktan. Bu dokusu mükemmel keki de gecenin ilerleyen saatlerinde yaptım.

Sodalı Damla Çikolatalı Kek

Malzemeler;

. 3 adet yumurta,

. 2 su bardağı toz şeker,

. 1 şişe oda sıcaklığında soda,

. 1 su bardağı sıvı yağı,

. 3 su bardağı un,

. 1 paket kabartma tozu,

. 2 paket vanilya,

. Yarım portakal kabuğu rendesi,

. Yarım su bardağı damla çikolata,

Yapılışı;

. Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpın.

. Sıvı yağı, sodayı ve portakal kabuğu rendesini ilave edip düşük hızda çırpmaya devam edelim.

. Elenmiş  unu, vanilyayı, ve kabartma tozunu ila edip en düşük hızda çırpmaya devam edelim.

. Unladığımız damla çikolatalarımızı ekleyip, kaşıkla bir iki kez çevirip yağladığımız kek kalıbımıza dökelim.

. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40-45 dakika pişirelim.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder