23 Nisan 2012 Pazartesi

AKITMA (KREP)


Herkese Merhaba,
Bu aralar blogumu çok ihmal ettiğimin farkındayım. Öyle yoğun geçiyor ki günler benim için bu aralar.
Gezmeyi aşırı derece çok seven bir eşim var. Havalar güzel olunca evde kahvaltı etmek bile lüks oluyor benim için. Hoş kötü oluncada bir şey değişmiyor ya neyse. Ama burada bir şeyler yazmayı çok özlemişim.

Akıtma(krep) rahmetli anneanneciğimin favorisiydi.
Her akıtma döküşümde( anneanneciğimin tabiri) seni anıyorum fıstığım. Seni çok özledim. Allah mekanını cennet eylesin.
















  • Biz iki kişi olduğumuz için ben ona göre ölçü verdim. Siz bu ölçüyü kişi sayısına göre arttırabilirsiniz.


  • Akıtma (Krep)

    Malzemeler ;
    • 1 adet yumurta
    • Yarım su bardağından 1 parmak fazla süt
    • 1 su bardağı un
    • yarım çay kaşığı tuz
    • 1 tutam toz şeker
    • 1 çay kaşığının yarısı kadar karbonat ( Anneannem illa karbonat derdi:))
    • Teremyağ
    Yapılışı ;

    • Bütün malzemelerimizi bir kapta iyice çırpıyoruz. Kek hamurundan bayağı ince olacak ama çok sıvıda olmayacak.
    • Teflon tavaya bıçağınucuyla teremyağ alıp tavada eritiyoruz. Tavanızın büyüklüğüne göre yarım kepçe ya da bir kepçe hamurumuzdan döküyoruz. Krep hamuru olabildiğince ince olmalıdır. Arkalı önlü pişiriyoruz.
    • İçerisinde ne seviyorsanız, ( ben beyaz peynir ve domates severken, eşim nutella tercih ediyor.) ekleyip rulo şeklinde sarıyoruz.
    Herkese afiyet , bal şeker olsun:))

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder