31 Mart 2012 Cumartesi

KREMALI KEK
















Buaralar kendim için bir şeyler yapmaktan evimi, mutfağımı ihmal eder oldum. Anneciğim bende ve canım annem bende olunca keyfime diyecek olmuyor. Ben yapmak istediklerimi yapıyorum. Anneciğim de benim istediklerimi :)) İşten eve gelince hazır sofra ve istediğin yemekleri bulmak çok keyifli. Bugün hava çok güzeldi. Ben annemin gelmesiyle tatil havasındayım zaten bir süredir. Ama lodosun etkisiyle şiddetli baş ağrım olunca ancak keyif kahvemizi içmek için balkona çıkabildik. Bu keki de kahvemizin yayına yapabildim. Kekiniz pişerken eve yayılan krema ve vanilya kokusu iyice içinizi ısıtacak. Damağınızda bıraktığı o muhteşem tat da midenizi tabii....

Kremalı Kek

Malzemeler;

. 3 yumurta,
. 1 kutu krema,
. 1 çay bardağı yoğurt,
. 1,5 çay bardağı toz şeker,
. 1 adet portakal kabuğu rendesi,
. 10-15 damla portakal suyu,
. 1 paket vanilya,
. 1 paket kabartma tozu,
. 1 su bardağı zeytinyağı,
. 3 su bardağı un,

Yapılışı;

. Yumurta ve şekeri köpük köpük olana kadar çırpıyoruz.
. Sırasıyla, krema, yoğurt, zeytin yağını, portakal suyu ve portakal kabuğunu rendesini ekleyip düşük hızda çırpmaya devam ediyoruz.
. Elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip hafifçe karıştırıyoruz.
. Tereyağı ile yağladığımız kek kalıbımıza döküp 180 derece önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişiriyoruz.
. Soğuyunca kalıbımızı ters çevirip çıkarıyoruz. Servis tabağımıza alıyoruz.

Afiye olsun.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder