29 Mart 2012 Perşembe

GÜVEÇTE KAŞARLI KABAK YEMEĞİ


Merhaba,

Bu aralar yoğunum deyip duruyorum ya dün de benim için gerçekten yoğun , yorucu ama bir o kadar güzel bir gündü.
Bu aralar kendim için çok şey yapıyorum. Dün de kurabiye ve cupcake süsleme kursundaydım.
Şansıma gelen kişiler çok şekerdi. Hocamız Ful'de evet ismi "Ful" tüm bilgilerini bizimle paylaşabilmek için elinden geleni yaptı. Burası benim çikolata kursuna gittiğim yerdi. Bakalım bir sonra ki kursumuz ne olacak. :))

Dolabı açıp kabakları görünce ne yapsam diye geçirdim. Bu tarif hiçbir yerden alınmadı. Kimsede de yemedim. Sadece bu geceye özel kendiliğnden gelişti. Ama çok lezzetli olunca sizinle de paylaşmak istedim.


















Malzemeler;

. 5 adet kabak,
. 1 adet orta boy soğan,
. 2 diş sarımsak,
. 2 adet orta boy domates,
. Yarım demet dereotu,
. Yarım çay bardağı pirinç
. 1 tane kesme şeker,
. Tuz,
. 1 bardak kaşar peyniri rendesi,
. Yarım bardak parmesan peyniri,
. 3- 4 kaşık zeytinyağı,

Yapılışı;

. Soğanlarımızı yemeklik şeklinde doğrayalım. Kızdırdığımız zeytin yağında kısık ateşte kavuralım.
. Domatesleri küp küp doğrayıp , soğanımıza ilave edelim.
. Kabaklarımızı soyup küp küp doğrayalım.
. Karışımımıza ilave edip kavurmaya devam edelim. Üzerine sarımsaklarımızı ekleyelim.
. Üzerine pirinci,tuzu, kesme şekeri ve suyu ilave edip pişirmeye bırakalım.( Ben yazdan hazırladığım domates sosundan ilave ettim.)
. Yemeğimizi tam pişirmeyeceğiz. O yüzden dereotunu da ekleyelim. Kabaklar benim deyimimle çıtır çıtır olacak.
. Pirinç yumuşamaya başlayınca yemeğimizi güvece alalım. Üzerine rendelediğimiz kaşar ve permasan peynirini ekleyelim. 180 derece fırında 20 dakika pişirelim. (Peynirlerimizin üzeri kızarana kadar pişirelim.) Yemeğe doyamayacağınız bir lezzet olacak.

Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. kabagi severim bide icine dere otu girdimi nefis olur deniycem ins en kisa zamanda

    YanıtlaSil