7 Mart 2012 Çarşamba

Fırında Makarna






Merhaba,

Aslında yemek yapmayı düşünmüyordum. Kendime izin vermiştim. Evde temizlik olduğunda ben de izin kullanıp şımartıyorum kendimi.(Temizlik genel de ben evde olmadığım da yapılır.)  Ama Fatma teyze cam , kapı silerken o kadar yoruldu ki , ona hemen doyurucu bir şeyler hazırlamam gerektiğini düşündüm.  Hem yemek yedik hem de beraber eskileri andık. İlk 16 yıl önce anneme gelmeye başlamıştı Fatma teyze. Daha gençti o zamanlar. İş yapmıyorum diye çok kızardı bana. Yemek yerken itiraf etti. Fatma teyzenin dediklerini aynen yazıyorum."Seni alan geri getirçek sanırdım. Ole iş bilmezdin ki. Ama guzellik nere kadar dimi. Ama beni utandırdın be kızım. "
Bu fırın makarna anılarla yenince çok lezzetli oldu. Bizim evde işten çok muhabbet oldu.
Fatma teyze de bir daha ben evdeyken gelmeme kararı aldı. :))



















Fırın Makarna,

Malzemeler,

. 1 paket fırın makarna,

Beşamel Sosu İçin;

. 2-3 yemek kaşığı tereyağı,

. 1,5-2 yemek kaşığı un,

. 2 su bardağı süt,

.Tuz,

İçi İçin,

. 150-200 gr. beyaz penir,

. Maydanoz,

. 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri,



Yapılışı,


 . İlk Önce Fırın makarnaları bol tuzlu suda haşlıyoruz.

. Makarnalar haşlana dursun. Bu arada biz de beşamel sosunu hazırlamaya koyulalım.   

. 3 yemek kaşığı tereyağı eritiyoruz. Buna 1,5 çorba kağını unu ekleyip karıştırarak rengi değiştirene kadar kavuruyoruz.

.Rengi değişmeye başladığında sürekli karıştırarak sütü ilave edip, Beşamel sos muhallebi kıvamına gelince bir iki kere daha karıştırıp ocaktan alıyoruz.

. İşte beşamel sosumuz hazır bile. Zoru bitti. Hadi hemen iç harcı hazırlamaya koyulalım. Bunun içinde;

. Derin bir kapta beyaz peyniri çatalla iyice eziyoruz. Zevkinize göre miktarı size kalmış , maydanozu ince ince doğrayın.

. Haşlamış olduğunuz makarnayı önce süzün. Soğuk sudan geçirip kalın ve birbirine yapışmaya meyilli makarnaları kendilerine getirip diriltiyoruz. Aman dikkat. İyice süzülmeleri için süzgeçte bırakın.

. Süzülen makarnalarımızın içerisine ; beşamel sosu, beyaz peyniri , maydanozu, kaşar peynirinin bir kısmını ve çok hafifte tuzu ekleyip bir güzel karıştırıyoruz.

. Fırın kabına bu karışımı aktarıyoruz. Üzerine kalan kaşar peynirini rendesini serpiyoruz.

. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Herkese afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder