5 Şubat 2012 Pazar

Tahinli Piyaz ( Antalya Piyazı)


.





Herkese Merhaba,

Bu akşam canım kardeşim ve 7 aylık hamile olan eşi yeni evimize taşınmamızın şerefine kutlama yapmaya geleceklerini söylediler. Baştan onlara mantı açmayı düşündüm. Ancak gelinimizin canı köfte, patates isteyince işler bir anda değişti. Köfteyle çok yakıştırdığım piyaz olmadan olmazdı. Aşağıda ki Tahinli piyazın tarifini 19 Mayıs 2011 tarihinde Antalya'da gittiğimiz "Meşhur Köfteciden" ben İstanbul'da oturuyorum.Söz size rakip olmayacağım diyerek almıştım. Biz severek yedik. Umarım sizler de beğenirsiniz.






Tahinli Pİyaz ( Antalya Piyazı)



Malzemeler;
  • 1,5 - 2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye,
  • Yarım demet kıyılmış maydanoz,
  • Yarım demet yeşil soğan,
  • 2-3 diş sarımsak,
  • Süslemek için domates,
  • Süslemek için yumurta, ( Ben yumurtayı tercih etmediğim için kullanmadım.)
  • Tuz,


Sos;

  • 2 yemek kaşığı tahin,  ( Sevme oranınıza göre artırılabilir.)
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 1 limonun suyu,
  • 3 yemek kağığı su, ( 1 yemek kaşığına göre)
  • 3 yemek kaşığı sirke

Yapılışı;



  • İlk önce bir gece önceden fasulyeler ıslatılır. Ertesi gün ıslattığınız kuru fasülyeyi bir miktar suyla haşlayın. ( Ben düdüklü tencerede haşladım.) Fasülyelerin suyunu süzüp soğumaya bırakın.
  •  
  • Tahini, zeytinyağını,limon suyunu,suyu,sirkeyi ve tuzu derin bir kapta tahin eriyene kadar karıştırın.
  • Yeşil soğanları , maydonuzu ince ince kesin.
  • Sarımsakları dövün.
  • Bunları da başka bir kaba koyup fasulyeyi de ilave edin. Üzerine hazırlamış olduğunuz sosu döküp iyive karıştırın.
  • Servis tabağına alıp üzerini de domateslerle süsleyin.










4 yorum:

  1. birazdan deniycem yorum ondan sonr

    gelecek :)

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli bir meze olmuş tahininin fasulyeye bukadar yakışmasını hiç beklemiyordumum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet, bal şeker olsun güzelim.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil