4 Şubat 2012 Cumartesi

Pratik Çerkez Tavuğu


















Pratik Çerkez Tavuğu' da bu gece masamızı süsleyen lezzetli mezemiz ya da salatamız. Artık nasıl adlandırmak isterseniz. Deneyen herkese şimdiden afiyet olsun.


Pratik Çerkez Tavuğu



Malzemeler ;
  • 1 adet tavuk göğüsü,
  • 2-3 dilim bayat ekmek içi (ben bayat ekmeğim olmadığı için taze ekmek kullandım.)
  • 3-4 diş sarımsak,
  • 1 su bardağı ceviz,
  • yeteri kadar tavuk suyu,
  • tuz,
  • kırmızı toz biber,
  • kırmızı pul biber,
  • sıvı yağ,
Yapılışı ;
  • Tavuk göğsünü çelik tencereye yerleştirin. Üzerine su ekleyip haşlayın. Suyunu kesinlikle dökmeyin.
  • Sırasıyla önce cevizleri daha sonra ekmek içlerini küçük küçük parçalara ayırarak ron doya yerleştirmeye başlayın.Üzerine tavuk göğsünü diderek koyun.Sarımsakları, ( ben havanda dövüp ekledim.) baharatları , tuzu ve göz kararı tavuk suyunu ron doya koyup iyice çekilmesini sağlayın.
  • Patates püresi kıvamına gelene kadar tavuk suyunda eklemeye ve ron doda karıştırmaya devam edin.
  • Diğer tarafta cezveye bir miktar sıvı yağı koyup, 1-1,5 çay kaşığı kadar da kırmızı biberi ekleyip kızdırın.
  • Ron doda püre kıvamına gelmiş olan çerkez tavuğunuzu servis tabağına alıp üzerine kızdırmış olduğunuz kırmızı biberli yağınızı döküp servis edin.







2 yorum:

  1. merhabalar:)
    ne hoş,ne cici bir sayfa bu böyle:)
    kutlarım sizi.
    seve seve takipçiniz oldum hemen.
    bende sizi bekliyorum sayfama,
    kucak dolusu sevgiler..
    ::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Güzel iltifatlarınız ve hoş tutumunuz için.
      Görüşmek dileğiyle,
      Sevgiler

      Sil