7 Şubat 2012 Salı

Kıymalı Bezelye





















Yoğun geçen bir iş gününün ardından bu akşam için ne yapsam diye düşünürken bizim çok sevdiğimiz bir o kadar da faydalı kıymalı bezelye yapmaya karar verdim. Bu resim bu akşam ki mönümüzden. (Ben pilavsız ve yoğurtsuz bezelye düşünemiyorum.)




















Kıymalı Bezelye Malzemeler ;

. 700-800 gram dondurulmuş bezelye, ( Benim yazdan dondurucuda bezelyem vardı.)
. 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ,
. 200 gram kıyma,
. 1 adet kuru soğan, ( küp küp doğranacak.)
. 1 yemek kaşığı domates salçası,
. 1 adet havuç, ( yarım ay şeklinde doğranacak.)
. 1 adet patates, ( küp küp doğranacak.)
. Tuz, toz kırmızı biber, karabiber, kimyon
. Sıcak su, 


Yapılışı ;


. Sıvı yağı tencereye koyun. Tencerenizi de orta ateşte yanan ocağınıza. 
.Yağ kızmaya başlayınca küp küp ama oldukça küçük doğranmış soğanları tencereye ekleyip
ocağınızın altını biraz daha kısarak kavurmaya başlayın.
.Yağınız sarımsı bir renk almaya başlayınca kıymayı, tuzu, toz kırmızı biberi, karabiberi ve kimyonu ekleyip kavurmaya devam edin.
.Salçasını ekleyip kıymanıza yedirin. .
.Daha sonra içine doğramış olduğunuz havuçları ekleyin. ( Ben yarım ay şeklinde doğradım.)
Biraz da bu şekilde kavurun.
.Havuçların üzerine küp küp doğramış olduğunuz patatesi ilave edin.
.En son bezelyeyi ekleyip biraz daha kavurun. Bu ara diğer tarafta sıcak suyunuzu hazırlayın.
.Üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edin.
.Pişmesi için tencerenizin kapağını kapatın. Patatesler , bezelyeler, havuçlar yumuşayınca olmuş demektir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder