20 Şubat 2012 Pazartesi

İşkembe Çorbası



Merhaba,

Bir rastlantı mıydı bugün karşıma çıkanlar , yoksa bana bir şey anlatmaya çalışan olaylar silsilesi miydi? Bilmiyorum.
2 kadın oluşturdu bugün gündemimi.
1 tanesini hayatımda daha hiç görmedim. Ama kendini anlatış şekline, ruhunda ki özgür yansımaya hayran oldum.




Diğeri Zeynep. Benim eski iş arkadaşım. Şuan "İyi Cüceler" yayınevinin sahibesi.

İyi Cüceler ile ilgili maili bugün aldığımda onunla gurur duydum.

Çocuğu olan herkese http://iyicuceler.com/index.php sitesini ziyaret etmesini öneririm.

Bu iki ideallerinin peşinden giden kadın bana sadece annem yaptığında ya da dışarı da içmekten keyif aldığım ama kendim yapamazmışım gibi gelen bence imkansızı yaptırdılar.

İşkembe Çorbası. Ben çorbanın içine fazladan bol sevgi koydum:))

İçmeye doyamadık.



 















İşkembe Çorbası,

Malzemeler;

. 2 kilo dana işkembe,
. Su,
. Tuz,

Terbiyesi İçin;

1 adet yumurta sarısı,
. 3 yemek kaşığı un,
. 2 yemek kaşığı yoğurt
. 1- 1,5 su bardağı su



Sos İçin;

. 4-5 diş ezilmiş sarımsak,
. 1 limonun suyu,
. Yarım su bardağı sirke,
. Pul biber,


Yapılışı;

. 2 kilo işkembeyi bol suda 4, 5 kez iyice yıkayın. Üzerinde ki yağları ayıklayın.
. 3-4 parmak genişliğinde iri iri parçalar şeklinde doğrayın.
. Üzerini 2-3 parmak geçecek şekilde su koyun.
. Ben Tefal Clipso'da yaklaşık 1 saat pişirdim. Siz de düdüklünüze ya da tencerenize göre işkembeler yumuşayana kadar orta ateşte pişirin.
. Pişen işkembeleri soğumaya bırakın. İşkembeler soğuduktan sonra damak zevkinize göre ister kesme şeker büyüklüğünde isterseniz zar iriliğinde doğrayın.

. Suyunu kesinlikte dökmeyin. Suyu süzün.

. Kalan suya, doğradığınız işkembeleri ve tuzu ilave edip ocağa alın. Kaynamaya bırakın.

. Diğer tarafta terbiyeyi hazırlayın. Derin bir kaba 3 yemek kaşığı unu, 1 yumurtayı, 2 yemek kaşığı yoğurdu, üzerine 1 su bardağı kadar soğuk suyu ve 2 kepçe işkembeleri kaynattığınız sudan döküp,
pürüzsüz bir hal alana kadar çırpın.

. Kaynamakta olan çorbaya yavaş yavaş ve sürekli karıştırarak terbiyeyi ilave edin.

. 4- 5 tane sarımsağı hafif tuz ile dövün. 1 tane limonu sıkın. İkisini bir soslukta karıştırın.


. Diğer bir sosluğa sadece sirkeyi koyun.

. Pul biber, nane ve sevdiğiniz tüm baharatları içerisine ekleyin.



Afiyet Olsun.

.







1 yorum:

  1. Seda her an insanı şaşırtabiliyorsun, harikasın:) mutfağı sevdiğini biliyordum ama blog tutacak kadar sevdiğini bilmiyordum, bayıldım bloguna. Ayrıca güzel sözlerin için teşekkür ederim güzel arkadasım. Senin kadar cesur olmam mümkün değil :)) sevgiler..

    YanıtlaSil