12 Şubat 2012 Pazar

Hibeş (Antalya mezesi)

Bu blogu oluştururken amacım sadece gerçekten mutfakta emek harcayanların heyecanını,mutluluğunu ve yaptıkları yemekler,kekler,kurabiyeler yapılan her neyse bittiğinde kendi eserine bakıp ta yüzünde oluşan o tatlı , samimi , içten gelen gülümsemeyi paylaşmaktı. Bu yüzden dostlarıma,arkadaşlarıma sakın takip edip yapmayacaksınız beni mutlu etmek için üyem olmayın dedim. Cuma günü blogumu açtığım da sevgili "Bir tutam kekik'in" üye olduğunu görünce çok mutlu oldum. İlk üyemdi kendisini.Yüzümde oluşturduğu tebessüm için kendisine teşekkürümü sayfamdan da iletmek istedim.


Dün akşam çok sevgili dostlarımız yeni evimize hayırlı olsun'a geldiler.

Rakının yanında vazgeçilmez olan Antalya mezesi "Hibeş'te"  masamızı süsleyecek mezeler arasındaydı.

Antalya benim vazgeçemediğim her sene gitmeden içimin rahat etmediği geçerken de sevgili kuzenim Derya ve eşi Semih'in o eşsiz sofrasına uğramadan tatilin sonlanmadığı şehir.

Bir şehir'e aşık olunabiliyorsa ben ve eşim Antalya'ya aşığız. Bir de Derya ve Semihin o eşsiz sofrasına.

Derya'nın tarifi olan Hibeş'i mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.



















Hibeş ( Antalya mezesi)

Malzemeler:
. 1 çay bardağı tahin
. 2 adet limon suyu
. 3-4diş sarımsak
. 2 tatlı kaşığı kırmızıbiber

. 1 tatlı kaşığı pul biber
. 1,5 tatlı kaşığı kimyon

. Az karabiber,

. Az sıvıyağ
. Biraz tuz

Yapılışı;


. 1 bardak tahini rondoya koyun.(Ben rondoda yapıyorum.)Sonra sıktığınız limon sularını yavaş yavaş ilave edip karıştırın. Limonu ilave ettikçe tahin boza kıvamına gelir. İçine tuz, kırmızıbiber, pul biber, kimyon, karabiber, sıvı yağ, dövüşmüş sarımsak  ilave edip rondoda boza kıvamına gelinceye kadar karıştıralım. Çok koyuysa biraz su ilave edip bir tur daha rondoda çevirin.Hibeşiniz hazır bile. Servis tabağına alıp 1-2 saat dolapta bekletebilirseniz daha bir lezzetli hal alıyor.

.Ben hibeşi biraz fazla sarımsaklı seviyorum. Sarımsakla aranız iyi değilse sarımsak miktarını siz daha az tutabilirsiniz.

Afiyet olsun.























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder