15 Şubat 2012 Çarşamba

İç Pilav



Herkese Merhaba,

9-10 yaşlarımdaydım. Rahmetli babaannem ve dedemler le aynı apartmanda oturuyorduk.  Zaten apartmanda sadece  babaannemler ve biz vardık. Küçük aile apartmanı. Rahmetli babaannem çok güzel yemekler yapardı.Sonra ondan yemek yapmayı öğrenen canım annemde çok güzel yemekler yapar oldu. O akşam yemeğe bir dolu misafirimiz vardı. Aile büyükleri sizlerleyse akıl almaz kalabalık keyifli sofralar kurulurdu o zaman. O kadar insana anneciğimin nereden aklına geldiyse gömlek sarma yapmak geldi. İşte ilk o zaman iç pilav yedim. Çünkü üstü örtülüydü. Nedense bugün pek bir anılar aklıma gelir oldu. Eskiyi yad etmek istedim. Canım annemin o gömlek sarmasının tadı damağımda geziyorum bugün. Deneyen herkese şimdiden afiyet olsun.


İç Pilav

Malzemeler,

. 2 su bardağı baldo pirinç
. 3 su bardağı sıcak su
. 2 çorba kaşığı tere yağ
. 2 çorba kaşığı sıvı yağ,
. 1 adet orta boy soğan
. 1 çay kaşığı toz şeker
. 200 - 250 gr. tavuk ciğeri
. 2 çorba kaşığı dolmalık fıstık,
. 2 çorba kaşığı  kuş üzümü
. 1 demet dere otu ( ben almayı unuttuğum için kullanamadım.)
. 1 çay kaşığı tarçın
. 1 tatlı kaşığından az yenibahar
. Karabiber, tuz isteğe göre



Yapılışı;

.  İlk önce pirinci yarım saat ılık tuzlu suda bekletin. 2-3 kez yıkayıp suyunu iyice süzün. Kenara alın.

. Tavuk ciğerini küçük küçük , soğanı ince ince doğrayın. (Ben yanında tavuk yaptığım için tavuk ciğeri kullandım. Siz et ile servis edeceksiniz kuzu ya da dana ciğerini tercih edin.)

. Tereyağını ve sıvı yağı tencereye koyup soğanı sarımsı bir renk alana kadar kavurun. Üzerine tavuk ciğerini ekleyip pembeleşinceye kadar kavurmaya devam edin.

. Dolmalık fıstıkları ilave edin.
. Daha sonra pirinci ilave edip kavurmaya devam edin. Pirince 3 bardak sıcak suyu, tuzu, şekeri ve baharatları ilave edip bir iki kez karıştırıp tencerenin kapağını kapatıp pişmesini sağlayın.

. Pilav iyice demlendikten sonra ince kıyılmış dereotunu ilave edip karıştırın. İsterseniz üstüne de dereotuyla süsleyip servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder