22 Şubat 2012 Çarşamba

Fındıklı,Tarçınlı, Elmalı Kek







Merhaba,

Güneş çıktı çıkalı içim kıpır kıpır. Enerjim yüksek. Yerimde duramıyorum denir ya işte ben tam da öyleyim. Bir arkadaşım günün kendisine yetmediğinde söz etti bugün. Şaşırdım. Ben hem işi, hem eşi, hem evi , hem, hem, hem.... diye uzayıp giden listeyi yetiştirebiliyorken ona nasıl vakit yetmez diye şaşırdım.Ertelemekten olmuyor sanırım dedi. Ertelemeyin. İsteklerinizi, hayallerinizi, sizi mutlu edecek hiçbir şeyi ertelemeyin. Dış etkenler hayatımızı değiştirebilir ama iç etkenlerin hayatınızı değiştirmesine izin vermeyin.

Herkese çok mutlu günler dileğiyle,

Malzemeler,

. 3 yumurta,
. 1,5 su bardağı tozşeker,
. 3,5 su bardağı un,
. 2 adet elma,
. 1 su bardağı sıvıyağ,
. 1 su bardağı süt,
. 1 tatlı kaşığı tarçın,
. 1 su bardağı dövülmüş fındık,
. 1paket kabartma tozu,
. 1 paket vanilya,

Yapılışı,
. Elmaları derin bir kaba rendeleyin. 1 tatlı kaşığı tarçınla karıştırın.
. Fındıkları rondoda öğütün.
. Yumurta ve toz şekeri 5 dakika boyunca mikserle çırpın. Unu, kabartama tozunu, vanilyayı elekten geçirip karışıma ilave edin. 3-4 dakika daha çırpın.
. En son sıvı yağı, sütü, fındık ve elmaları ilave edin. Ve 4-5 dakika daha çırpın.
. Kek kalıbınızı yağlayın.
. 180 derece önceden ısıltılmış fırında 35- 40 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun.





2 yorum:

  1. Misss gibi tarçnlı,elmalı ve fındıklı olurda muhteşem olmazmı..:)))
    Ellerine sağlık canım..
    Çok severim.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim canım.
    İkram etmek isterdim:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil