8 Şubat 2012 Çarşamba

Fırında Karnıbahar
















Buzdolabımın kapağını açıp bu akşam ne yapsam diye düşünürken, çiçek çiçek duran bir o kadar güzel karnı bahar ile göz göze geldik. Anladım ki o anda onunda bende gözü var. Seni nasıl pişirmemi istersin diye sordum? Bu sefer kıymalı yapma dedi. İsteğin başım üstüne deyip kendisini dolaptan çıkardım. Bizim menümüzde fırında karnı bahar var. Denemek isteyen herkese tavsiye ederim. Şimdiden hepinize afiyet olsun.


















Fırında Karnı bahar

 
Malzemeler;

. 1 küçük boy karnı bahar,
Sosu için;

. 1 su bardağı yoğurt,
. Yarım çay bardağı sıvı yağ,
. 2 adet yumurta,
. 1 yemek kaşığı un,
. tuz, pul biber,
. 1 su bardağı kaşar peyniri,



Yapılışı ;

. Karnı baharı çiçek çiçek koparıp buharda haşlayın. Haşladığınız karnı baharı bir kenarda
soğumaya bırakın.
.Sosu için ; bir kaba yoğurdu, sıvı yağı, yumurtayı, baharatları alıp iyice çırpın.
. Önce haşladığımız çiçek karnı baharları iyice sosa bulayıp fırın kabınıza dizmeye başlayın.
. Diğer karnı baharlar için de bu işlemi yapıp fırın kabınızı doldurun.
. Artan sosu karnı baharların üzerine dökün.
. Üzerlerine 2- 3 parça tereyağı koyup 200 derece fırında 20 dakika kadar pişirin.
. Fırından almadan önce ayırdığımız 1 bardak kaşar peynirini üzerine dökün.
. Kaşarlar eriyip kızarınca fırından çıkartın.


Ben servis ederken üzerlerine az sarımsaklı yoğur ile servis ettim.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder